Menu

Greentech Festival: Když udržitelnost přestane být jen greenwashing

Berlín. Město kontrastů, kreativity a letos opět i centrum toho nejzajímavějšího, co se děje na poli technologií a udržitelnosti. Greentech Festival 2025 přilákal profíky z celého světa – od malých start-upů po korporátní mastodonty, kteří už dávno pochopili, že “zelená” není jen barva, ale nový způsob přežití.

Nechyběli giganti z plastového průmyslu, inovativní nábytkáři, automotive borci jako VW nebo Hyundai… A co bylo skutečně osvěžující? Všichni mluvili k věci. Pryč s pozlátkem. Místo PR prezentací přišly konkrétní řešení, tvrdá data a reálné dopady.

„Napříč těmi odlišnými segmenty byl cítit společný zápal pro udržitelnost. Všichni si uvědomují, že nestačí jen hezky mluvit. Je potřeba posunout věci na vyšší úroveň. Cirkularita, trasovatelnost, regenerativní přístupy a otevřená spolupráce – to byla hlavní témata festivalu,“ komentuje Marco Aulisa, spoluzakladatel Plastic guys.

Plast už není sprosté slovo

Je fajn vidět, že i v prostředí, kde ještě donedávna byl plast za padoucha číslo jedna, se karta obrací. Materiály se začínají hodnotit podle toho, co vydrží, jak se vrací do oběhu a jaký mají skutečný dopad – ne jen podle nálepky.

Tohle je přesně voda na náš mlýn. U nás v Plastic guys víme, že plast může být součástí řešení. Když ho vezmeš zpátky, rozebereš, přetavíš a znovu použiješ – a to vše s jasnou trasou a odpovědností – vzniká z něj nový materiál s příběhem. A ten může žít ještě desítky let. Takhle vypadá cirkulární design v praxi, ne na papíře.

Udržitelnost jako tvrdý byznys

Greentech jasně ukázal, že udržitelnost dnes není žádná romantická vize. Je to tvrdý požadavek trhu. Firmy chtějí reporty, trasovatelnost, měřitelný dopad. Nestačí říkat, že něco je „eko“. Musíte vědět, odkud to pochází, jak se to vyrábí, co se s tím stane na konci životního cyklu – a kdo za to ručí.

Zní to drsně? Možná. Ale upřímně – je to jediná cesta, jak dělat věci dlouhodobě a smysluplně. Není to o tom vymyslet hezký produkt a doufat, že to někoho nadchne. Je to o systému, který se dá obhájit před zákazníkem i investorem.

Co si z toho odnést?

Plast má budoucnost – ale jen tehdy, když se s ním pracuje chytře. Udržitelnost není kampaň. Je to změna mindsetu. Spolupráce je víc než konkurence. Technologie nestačí – bez odvahy a transparentnosti to nejde.

A my? My jsme na to ready. Nechceme být jen “ti s recyklátem”. Chceme být ti, co pomáhají předefinovat, co to znamená vyrábět v 21. století. A věřte, že po tomhle festivalu víme, že je nás víc.

Chcete znát víc? Sledujte, co kutíme na plasticguys.cz, nebo nám napište.